Reflexe magisterského studia KISKu

Rozhodla jsem se, že reflexi svého studia napíšu až v momentě absolutní předstátnicové krize. Jelikož tento čas právě nastal, bylo by vhodné předložit, co mi KISK dal.

Již při prvním semestru jsem narazila na problém, který mě provázel celým studiem – nedostatečná orientace se v metodologii oboru a s ní spojenou problematikou. Například předměty Informační vědy, Informační chování a Organizace znalostí pro mě byly velice těžko uchopitelné a v rámci kontextu jsem je dokázala plně pochopit teprve při připravování se na státnice. Vinu zde samozřejmě nemůžu svalovat na KISK, zpětně bych ale určitě využila například některých z bakalářských předmětů pro lepší pochopení kontextu toho, jak se IV definuje a přistupuje k výzkumu. Z tohoto pohledu bych možná ocenila nabízení předmětů pokrývající základy IV pro magisterské studenty přicházející z odlišných oborů.

Při nástupu na KISK jsem se velice těšila na literární předměty související s novou literární profilací. Zejména předmět zaměřený na literární areál byl pro mě nicméně matoucí a v mém případě nedosáhnul stanovených cílů. Líbila se mi forma, tedy prezentace individuálních studentů či skupin souvisejících s kulturními areály, ocenila bych ale více přednášek, které by problematiku areálových studií více ukotvily. Zpracování ze strany nás, studentů, bylo samozřejmě pro každého jednotlivě užitečné pro pochopení vybraného vlivu zahraničního areálu na český literární areál. Bohužel mi často u prezentací spolužáků unikaly informace související s vývojem specifického jevu či dalšími literárními díly, které se k němu vztahují.

Co jsem od KISKu očekávala a potvrdilo se, byla provázanost praktických přístupů a teorie, stejně jako přednášky externistů v rámci některých předmětů. Vyzdvihnout zde musím zejména předmět Informační audit, který byl osvěžující nejen svou strukturou, ukončením, ale i formou výuky. Velmi mě taktéž bavil předmět Design v souvislostech, ačkoliv jeho forma pro mě byla náročná – nerada totiž prezentuji svoje myšlenky či názory před lidmi, které neznám (stejně jako před autoritami). Skvělý byl i předmět Média v informačním věku, kde jako výstup byla skupinová analýza vybraného fenoménu v online prostoru.

Co jsem si magisterským navazujícím studiem potvrdila? Je to jednoduché – nejsem studijní typ. Ačkoliv si myslím, že jsem do studií šla na plno a i během online výuky se snažila předmětům věnovat s plným nasazením, často to nebylo dostačující. Zároveň jsem zjistila, že veškeré moje znalosti týkající se psaní prací jsou nedostatečné, což silně ovlivnilo i mou diplomovou práci.

Kdybych mohla mávnout kouzelnou hůlkou a něco na svých studiích změnit, asi se pokusím věnovat se jim ještě s větším zápalem a odhodláním. Třeba by pak mé pocity ze studií byly pozitivnější. Věřím totiž, že KISK má jako obor obrovský potenciál a nemůžu říct, že by mi jediný absolvovaný předmět, přišel zbytečný. Velice si cením dvou a půl let strávených v tomto prostředí a doufám, že studium úspěšně dokončím a budu se moci vydat směrem k dalším zkušenostem v životě pracovním i osobním.

Advertisement

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s